Szkolenie Online przygotowujące do Standardowego Certyfikatu Dodatkowego ISST (ISST Standard Auxiliary Certificate)
Prowadzące: Marta Żurowska i Magdalena Kitłowska
Akredytowane przez ISST (International Society of Schema Therapy )
Certyfikat Dodatkowy Terapii Schematu (ISST Auxiliary Certificate) został przygotowany z myślą o specjalistach pracujących w obszarze opieki nad zdrowiem psychicznym i dobrostanem, którzy nie są certyfikowanymi psychoterapeutami. Ten certyfikat pozwala pracować nad specyficznymi problemami i zagadnieniami pojawiającymi się w obszarze własnej specjalizacji zawodowej korzystając z modelu i technik Terapii Schematu.
Podobnie jak Certyfikat Indywidualnej Terapii Schematu dla psychoterapeutów, Certyfikat Dodatkowy ma dwa poziomy biegłości: Standardowy i Zaawansowany. Różnica między tymi certyfikacjami polega na tym, że specjaliści z Certyfikatem Indywidualnym prowadzą psychoterapię osób z zaburzeniami osobowości, specjaliści z Certyfikatem Dodatkowym wykorzystują model i techniki terapii schematu w swojej specjalizacji zawodowej.
Specjalizacje dopuszczone do certyfikatu Auxiliary:
Seksuolog, wychowawca w instytucjach penitencjarnych, psychoonkolog, terapeuta uzależnień, dietetyk, psychodietetyk, psychotraumatolog, interwent kryzysowy, pracownik socjalny, doardca zawodowy, coach, terapeuta zajęciowy, muzykoterapeuta, specjaliści w obszarze usprawniania (rehabilitant/ fizjoterapeuta/ hipoterapeuta/ dogoterapeuta)
Unikatowym elementem szkolenia są specjalistyczne materiały wideo (ok. 4,5h) prezentujące wybrane techniki pracy w Terapii Schematu autorstwa dr Tary Cutland-Green i dr Gill Heath. Próbkę wartości materiałów można zobaczyć tutaj.
- Wprowadzenie do teorii Terapii Schematu (Schematy i Tryby)
- Konceptualizacja
- Testy Terapii Schematu (YSQ-S3/ L3, SMI, YPI-R2, YRAI, YCI, SMORS, PPSI, YPSQ, BL, BSS)
- Struktura sesji i plan terapeutyczny w odniesieniu do potrzeb dziecięcych, Mapy Trybów
- Wywiad i diagnoza (użycie wyobrażeń, krzeseł w diagnozie)
- Ograniczone powtórne rodzicielstwo
- Techniki poznawcze
- Podstawowe protokoły technik doświadczeniowych (reskrypcja wyobrażeniowa wspomnień, praca z krzesłami) wraz z ćwiczeniami
- Behawioralna zmiana wzorców
- Ustalanie celów w oparciu o model Trybów i Schematów i planowanie interwencji
- Ograniczone powtórne rodzicielstwo wobec niezaspokojonych dziecięcych potrzeb, które podtrzymują problem
- Praca z Trybem Wymagającego i Krytycznego Rodzica (praca z krzesłami, techniki poznawcze)
- Omijanie Odłączonego Obrońcy i Samopowiększacza
- Zaspokajanie potrzeb Trybów Dziecięcych
- Umiejętności terapeutyczne: empatyczna konfrontacja, naprawa relacji, inne mikro zdolności
- Wzmacnianie Zdrowego Dorosłego
- Wentylowanie/ Stawianie granic Trybom Rozzłoszczonego lub Impulsywnego Dziecka
- Formułowanie i planowanie interwencji w języku Trybów i Schematów wobec problematycznych reakcji i sytuacji (samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, agresja, uzależnienia)
- Stawianie granic wobec Trybu Ataku i Dręczenia
- Wzmacnianie autonomii i motywacji poprzez Tryb Zdrowego Dorosłego (radzenie sobie z trybem Uległego Poddanego)
- Praca nad własnymi testami i sformułowaniem
- Tryby Profesjonalisty uruchomione na tryby Klienta
- Ćwiczenia doświadczeniowe adresujące własne Tryby