AKREDYTOWANE SZKOLENIE ISST Z TERAPII
DZIECI I MŁODZIEŻY (ST-CA)

TRENER: NICOLE HAUBITZ (NIEMCY) (biogram poniżej)
TERMINY WARSZTATÓW: 05-06.07.2024, 23-24.08.2024, 13-14.09.2024, 11-12.10.2024
GODZINY SPOTKAŃ: 10:00- 18:00 (z godzinną przerwą obiadową i przerwami na kawę)
FORMAT: SZKOLENIE ON-LINE NA PLATFORMIE ZOOM
MATERIAŁY: kukiełki i inne gadżety do pracy wysłane pocztą do uczestników przed szkoleniem, testy i
prezentacja dostępna na dysku google
KOSZT BRUTTO: 7800 zł
Informacje ogólne
SZKOLENIE I MATERIAŁY TŁUMACZONE W JĘZYKU POLSKIM

O SZKOLENIU:
Szkolenie obejmuje cały zakres programu ISST ST-CA przygotowującymi do certyfikacji w obszarze terapii schematu dzieci i młodzieży. Szkolenie rozpoczyna warsztat wprowadzające, następne warsztaty poświęcone są technikom, konceptualizacji, pracy z rodzicem, budowaniu relacji i innymi kwestiami pojawiającymi się w pracy z tą populacją. Zakres tematyczny:
WARSZTAT WPROWADZAJĄCY: TEORIA I PRAKTYKA: Teoria schematów: model schematów i trybów CA [dzieci i młodzieży] (psychologia rozwojowa, podstawowe potrzeby, model schematów nieadaptacyjnych, rodzice i strategie radzenia sobie z CA), multimodalne techniki diagnostyczne, znaczenie relacji terapeutycznej zarówno z CA, jak i rodzicami, psychoedukacja, praca terapeutyczna w oparciu o tryby, strategie (rysunki, terapia zabawą, kukiełki na palce i dłonie, praca na krzesłach,
techniki wyobrażeniowe, fiszki itp.). Zarys pracy z rodzicami.
ST DLA DZIECI I MŁODZIEŻY: PRACA Z WYOBRAŹNIĄ I KUKIEŁKAMI: Nauka i ćwiczenie technik ST- CA (praca na krzesłach, praca wyobrażeniowa, praca z kukiełkami i pacynkami, dialog wewnętrzny, praca z "Wewnętrznym Domem", opowiadania itp.), koncepcja ograniczonego reparentingu jako szczególnej formy relacji terapeutycznej, równowaga między Ograniczonym Rodzicielstwem i Empatyczną Konfrontacją.
SCHEMA - COACHING DLA RODZICÓW: Schematy i tryby rodzicielskie, ograniczone rodzicielstwo dziadków, model trybów w ST-CA (błędne koła i kolizje trybów). Zasoby i psychologia pozytywna (Pozytywne Schematy, Inwentarz Schematów Pozytywnego Rodzicielstwa, badanie zasobów rodzicielskich, potrzeb i struktur rodzinnych). Psychoedukacja koncepcji schematu i trybu w kontekście rodzicielstwa (model systemowy i schematu w odniesieniu do trybów). Dostosowanie
schematów i trybów rodzicielskich, sprzężenie zwrotne między członkami rodziny
ST DLA DZIECI I MŁODZIEŻY: POSZERZANIE I POGŁĘBIANIE TECHNIK I UMIEJĘTNOŚCI TERAPEUTYCZNYCH: Wymiana informacji o osobistych doświadczeniach z ST CA, rozszerzanie strategii terapeutycznych, np. z technikami oddziaływania i metaforami w psychoedukacji, pracy z krzesłami lub wyobrażeniowej. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w ST CA, zderzenie schematów i trybów
między terapeutą i pacjentem (dziecko/rodzic).

KONCEPTUALIZACJA ST – CA: Tworzenie konceptualizacji przypadków na przykładzie klinicznym, opracowanie koncepcji przypadku ST i planowanie leczenia (zastosowanie podejścia ST doprzypadków uczestników),
Prowa dzące
O TRENERZE:

NICOLE HAUBITZ: mgr psychologii, certyfikowana
psychoterapeutka Dzieci i młodzieży z Frankfurtu nad Menem.
Pracuje z tą populacją w klinice (prowadzi program terapii
schematów w oddziale dziennym dla dorosłych w Klinice
Uniwersyteckiej i program terapii schematu na oddziale
dziennym dla dzieci i młodzieży w Vitos Klinik Rheingau w Bad
Homburg. Nicole jest Trenerem/ Superwizorem ISST ST-CA,
Zaawansowanym Terapeutą Indywidualnej Terapii Schematu I
Grupowym Terapeutą Schematu w trakcie certyfikacji. Jest
członkiem Zarządu ISST.

WYMAGANIA FORMALNE NA ŚCIEŻCE CERTYFIKACJI ISST:
Wymagania, które należy spełnić, aby uzyskać certyfikat na poziomie standardowym i/lub zaawansowanym w ST-CA:
Psychoterapeuci kwalifikujący się do certyfikacji w ST-CA muszą to udowodnić - przed lub w trakcie szkolenia w ST-CA - zdobyli specjalną wiedzę i kwalifikacje w zakresie CBT, Psychodynamicznej lub inne specjalistyczne szkolenia z zakresu psychoterapii dzieci, młodzieży i rodzin, zgodnie z ustawodawstwem lub przepisami obowiązującymi w ich kraju. 
Można to osiągnąć poprzez:
- szkolenie CBT, psychodynamiczne lub inne specjalistyczne szkolenie z zakresu psychoterapii
przeznaczone specjalnie do pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzinami

- lub dodatkowe kwalifikacje uzupełniające szkolenie (dla dorosłych) z terapii poznawczo-
behawioralnej, psychodynamicznej lub inne specyficzne szkolenie z zakresu psychoterapii pozwalające na pracę z dziećmi, młodzieżą i rodzinami
- lub alternatywnie minimum 3-letnią praktykę zawodową w zakresie CBT, psychoterapii
psychodynamicznej lub innej specyficznej psychoterapii pracując z dziećmi, młodzieżą i rodzinami.