Szkolenie z Terapii Schematów Dzieci i Młodzieży

AKREDYTOWANE SZKOLENIE ISST Z TERAPII

DZIECI I MŁODZIEŻY (ST-CA)

(AdAlta & Pracownia Terapeutyczna)






TRENER: NICOLE HAUBITZ (NIEMCY) (biogram poniżej)

TERMINY WARSZTATÓW: 05-06.07.2024, 23-24.08.2024, 13-14.09.2024, 11-12.10.2024

GODZINY SPOTKAŃ: 10:00- 18:00 (z godzinną przerwą obiadową i przerwami na kawę)

FORMAT: SZKOLENIE ON-LINE NA PLATFORMIE ZOOM

MATERIAŁY: kukiełki i inne gadżety do pracy wysłane pocztą do uczestników przed szkoleniem, testy i prezentacja dostępna na dysku google

KOSZT BRUTTO: 7800 zł

SZKOLENIE I MATERIAŁY TŁUMACZONE W JĘZYKU POLSKIM

O SZKOLENIU:

Szkolenie obejmuje cały zakres programu ISST ST-CA przygotowującymi do certyfikacji w obszarze terapii schematu dzieci i młodzieży. Szkolenie rozpoczyna warsztat wprowadzające, następne warsztaty poświęcone są technikom, konceptualizacji, pracy z rodzicem, budowaniu relacji i innymi kwestiami pojawiającymi się w pracy z tą populacją.


Zakres tematyczny:

WARSZTAT WPROWADZAJĄCY: TEORIA I PRAKTYKA: Teoria schematów: model schematów i trybów CA [dzieci i młodzieży] (psychologia rozwojowa, podstawowe potrzeby, model schematów nieadaptacyjnych, rodzice i strategie radzenia sobie z CA), multimodalne techniki diagnostyczne, znaczenie relacji terapeutycznej zarówno z CA, jak i rodzicami, psychoedukacja, praca terapeutyczna w oparciu o tryby, strategie (rysunki, terapia zabawą, kukiełki na palce i dłonie, praca na krzesłach, techniki wyobrażeniowe, fiszki itp.). Zarys pracy z rodzicami.

ST DLA DZIECI I MŁODZIEŻY: PRACA Z WYOBRAŹNIĄ I KUKIEŁKAMI: Nauka i ćwiczenie technik ST- CA (praca na krzesłach, praca wyobrażeniowa, praca z kukiełkami i pacynkami, dialog wewnętrzny, praca z "Wewnętrznym Domem", opowiadania itp.), koncepcja ograniczonego reparentingu jako szczególnej formy relacji terapeutycznej, równowaga między Ograniczonym Rodzicielstwem i Empatyczną Konfrontacją.

SCHEMA - COACHING DLA RODZICÓW: Schematy i tryby rodzicielskie, ograniczone rodzicielstwo dziadków, model trybów w ST-CA (błędne koła i kolizje trybów). Zasoby i psychologia pozytywna (Pozytywne Schematy, Inwentarz Schematów Pozytywnego Rodzicielstwa, badanie zasobów rodzicielskich, potrzeb i struktur rodzinnych). Psychoedukacja koncepcji schematu i trybu w kontekście rodzicielstwa (model systemowy i schematu w odniesieniu do trybów). Dostosowanie schematów i trybów rodzicielskich, sprzężenie zwrotne między członkami rodziny

ST DLA DZIECI I MŁODZIEŻY: POSZERZANIE I POGŁĘBIANIE TECHNIK I UMIEJĘTNOŚCI TERAPEUTYCZNYCH: Wymiana informacji o osobistych doświadczeniach z ST CA, rozszerzanie strategii terapeutycznych, np. z technikami oddziaływania i metaforami w psychoedukacji, pracy z krzesłami lub wyobrażeniowej. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w ST CA, zderzenie schematów i trybów między terapeutą i pacjentem (dziecko/rodzic).

KONCEPTUALIZACJA ST – CA: Tworzenie konceptualizacji przypadków na przykładzie klinicznym, opracowanie koncepcji przypadku ST i planowanie leczenia (zastosowanie podejścia ST do przypadków uczestników), aspekt formalny ST, znaczenie superwizji, samodoświadczenia i ścieżka certyfikacji.


O TRENERZE:

NICOLE HAUBITZ: mgr psychologii, certyfikowana psychoterapeutka Dzieci i młodzieży z Frankfurtu nad Menem. Pracuje z tą populacją w klinice (prowadzi program terapii schematów w oddziale dziennym dla dorosłych w Klinice Uniwersyteckiej i program terapii schematu na oddziale dziennym dla dzieci i młodzieży w Vitos Klinik Rheingau w Bad Homburg. Nicole jest Trenerem/ Superwizorem ISST ST-CA, Zaawansowanym Terapeutą Indywidualnej Terapii Schematu I Grupowym Terapeutą Schematu w trakcie certyfikacji. Jest członkiem Zarządu ISST.

 

 

WYMAGANIA FORMALNE NA ŚCIEŻCE CERTYFIKACJI ISST:

Wymagania, które należy spełnić, aby uzyskać certyfikat na poziomie standardowym i/lub zaawansowanym w ST-CA:

Psychoterapeuci kwalifikujący się do certyfikacji w ST-CA muszą to udowodnić - przed lub w trakcie szkolenia w ST-CA - zdobyli specjalną wiedzę i kwalifikacje w zakresie CBT, Psychodynamicznej lub inne specjalistyczne szkolenia z zakresu psychoterapii dzieci, młodzieży i rodzin, zgodnie z ustawodawstwem lub przepisami obowiązującymi w ich kraju. Można to osiągnąć poprzez:

- szkolenie CBT, psychodynamiczne lub inne specjalistyczne szkolenie z zakresu psychoterapii przeznaczone specjalnie do pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzinami

- lub dodatkowe kwalifikacje uzupełniające szkolenie (dla dorosłych) z terapii poznawczo-behawioralnej, psychodynamicznej lub inne specyficzne szkolenie z zakresu psychoterapii pozwalające na pracę z dziećmi, młodzieżą i rodzinami

- lub alternatywnie minimum 3-letnią praktykę zawodową w zakresie CBT,  psychoterapii psychodynamicznej lub innej specyficznej psychoterapii pracując z dziećmi, młodzieżą i rodzinami.


Share by: